vrijdag 20 mei 2016

Creativiteit stroomde

Vanmorgen viel ik voor de 2e keer in in een kleutergroep (op de school waar mijn kinderen hebben gezeten).
Deze school geeft veel aandacht aan creativiteit. 6 grote thema's per schooljaar wat middels alle vakken per niveau wordt verdiept.
Wat me opviel?
Bijna geen conflicten.
Vijf jongens die 45 minuten potje mens-erger-je-niet speelden zonder problemen.
Kinderen die plakten knipten,elkaar hielpen,de plakband deelden.
Kinderen die in de gang met kinderen uit andere kleutergroepen speelden op het vliegveld wat ze samen gemaakt hadden.
(Thema reizen /andere landen)
Twee meiden die van kapla een boerderij bouwden op 10 cm afstand van een grote eiffeltoren van kapla zonder dat die toren omviel... (die toren stond al een week op dat tafeltje ).
Een  groepje wat in de zandbak dacht een Dino bot gevonden te hebben en er een uur mee bezig waren  ( klein kleutermeisje zei nog wel dat ze dacht dat de Dino dood was).
Kleuters met  plastic scheppen als gitaren.
En  nog veel meer.
Gewoon vanzelf.
Die leerden veel van het spel samen.
Daar genoot ik erg van.

3 opmerkingen:

  1. Mijn kleuterjufhart springt hiervan open. Wat heerlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja hé! Ik maak zoveel dingen mee op scholen die helemaal vergeten dat kleuters altijd spelend leren....
      Bedankt voor je leuke reacties op mijn blog!

      Verwijderen