zaterdag 28 mei 2016

Mijn liefje is (g)een vogelaar......

Om te beginnen: ik heb niks tegen vogelaars ( een vogelaar is iemand die een super verrekijker heeft en een camera met een lens met een lengte van zeker 80 cm,  altijd op zoek is naar bijzondere vogels, veel geduld heeft en dan uren staat te turen tot hij hem ziet. En ja het is meestal een man)

Mijn lief( B) heeft een nieuwe verrekijker, eindelijk een goede (niet in de ogen van een echte vogelaar). Vanmiddag gingen wij naar een rommelmarkt en daarna naar een prachtig natuurgebied bij Ameide.
Koffie mee, lekker op een bankje midden in de natuur, en een klein rondje lopen door het watergebied.
B met zijn verrekijker in de aanslag want er was daar een Stern kolonie.
Prachtige vogel een stern, maar als ik hem één keer heb gezien dat is het wel klaar.
Onverwacht kwamen we op een klein houten plateau aan, en echt waar, daar zaten 3 zgn vogelaars.
B stond gewoon een beetje voor gek met zijn hippe kleding en zijn gewone goede verrekijker ( en zo'n gezellige vrouw bij zich).
Mijn mond bleef ervan open staan, er werd niks gezegd, opperste concentratie.
We (ook B) moesten er een beetje om lachen.
Na 5 minuten vroeg ik mijn lief of hij de krokodil van vorige week al weer had gespot met zij verrekijker.
Niemand reageerde en B maakte aanstalten door te lopen. Zoiets moet je echt niet zeggen zei B.
Wat had ik een pret.
Rondje lopen, prachtig helder water, overal vogel geluiden en we zagen een heuse Kneu ( nee geen kneus).
Onderweg best veel enorme lenzen met mannen eraan vast.
'Goedemiddag nog wat gespot?'( ja echt dat vragen ze aan elkaar)
ja deze mooie man zei ik monter'.( ik bedoelde mijn lief)

Er stond ook een houten muur, met daarin allemaal gaten. Daar kon je je enorme lens, verrekijker doorheen steken om vogels te spotten zonder dat de vogels jou zouden zien.
Oh wat leek me dat een leuke foto, allemaal mannen met dikke buiken (ja die hadden ze ook) en lange lenzen voor zo'n gat (vogel peepshow).
Ik mocht natuurlijk niet achter de gluurmuur ( stel je voor dat de vogels ...)
Dus met mijn arm door het gat maakte ik een portret van manlief, die heel gelukkig nu eens goed een stern kon bestuderen.


Mochten jullie denken dat ik niet van natuur hou, dan heb je het mis.
Ik ben echt dol op natuur, weet er best veel van, maar er is een grens.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten