zaterdag 10 december 2016

Geen handelaar

Raar hoor. Atelierverkoop aan huis.
Alles bij elkaar gezocht, geordend en uitgestald. Prijzen bedacht . Vooral materiaal kosten(anders geen lage prijzen).
Rond 13.00 uur kwam er 1 iemand en later nog een paar mensen uit de wijk.
Gelukkig werd er wel wat gekocht.
Ik ben niet dol op zo'n verkoop.
(Manlief:' waarom doe het het dan'? )....
Gewoon om al mijn maaksels onder de aandacht te brengen en wat inkomsten te hebben in deze periode zonder inkomen.
Ik vind het eng . Mensen die je spullen bekijken en het mooi vinden (of niet ). ik vind het zelf echt mooi en weet ook altijd nog wanneer ik het maakte.
Ik zat ondertussen te haken of rommelen.
Ben geen verkoper. Hi Hi
Ik zou liever even weg gaan en dan manlief de middag verder te laten doen.
Een paar jaar geleden stond ik regelmatig op  kunstmarkten. .....
Vroeg op, tafel huren,spullen uitstallen, meestal koud weer. En dan mensen die gewoon langslopen en je aankijken.
Of mensen die zeggen dat je prachtig werk maakt. Dank je wel zeg ik dan beleefd.
Maar wat doe ik zelf als klant?
Als ik langs kramen loop kijk ik beetje nonchalant naar al het werk op de kramen. Als er geen andere klanten staan dan vind ik het eng om te kijken en niks te kopen.
Dat soort gevoel had ik vandaag ook.
Moet me inhoud om niet te zeggen:'vind je het wel echt mooi?' anders niet kopen hoor...

De dag is voorbij.
Had wat afzeggingen en kreeg eind van de dag nog aantal reacties via Facebook van mensen die nog interesse hebben in iets.
Die komen nog even. 

Nou, morgen weer gewoon Mollaby's afnaaien want er zijn wat bestellingen.

1 opmerking:

  1. Wat jammer dat je zo weinig aanloop had. Je beschrijft de gevoelens over op een markt lopen, wel goed. Zo voelt het ook. Ik probeer altijd een praatje te maken met de verkopers maar het is toch lastig. Maar als je wilt verkopen moet je toch op deze markten zijn.

    BeantwoordenVerwijderen