zaterdag 17 december 2016

Gozleme

Gister ging ik met vriendin H naar de markthal in Rotterdam. Dat stond nog op onze to do list en hebben we dus nog in 2016 weg kunnen strepen.
Eigenlijk vonden we het tegenvallen.
Veel foto's van gezien natuurlijk en dan ziet het er zeer indrukwekkend uit.
Het plafond is ook prachtig hoor maar dat is het dan ook.
Ontzettend dure winkels zijn er. Allemaal luxe delicatessen en plekken waar je wat kan eten. En het was ook helemaal niet druk. Veel wachtende verkopers.
We begrepen van een bloemenwinkel daar dat het niet meer zo goed loopt in de markthal.
Van vriendin H begreep ik dat de foodhallen in Amsterdam altijd enorm druk zijn. Hoe kan dat nou?
Ik houd geloof ik meer van de Albert Cuyp of Dappermarkt. Of van een wekelijkse Rotterdamse markt.
Ik denk ook dat mensen niet perse meer terugkomen als ze het een keer gezien hebben.
Maar goed.
We aten er wat.
En dat was zo ontzettend vers en heerlijk gemaakt. Een Gozleme:
dat is een flinterdunne pannenkoek waarin feta, spinazie, maïs, uien en stukjes kip zijn gevouwen.  Dat pakketje bakte hij in platte pan in beetje olie.
Vandaag besloot ik precies hetzelfde gerecht te maken.
Met Yufka (dat zijn kant en klare flinterdunne turkse pannenkoekjes) en dezelfde vulling smaakte ze echt hetzelfde.
Wat hebben we lekker (gezond) gegeten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten