vrijdag 30 december 2016

Beesten van Deelder

Bij mijn oma was ik graag en daar zag ik regelmatig Tante Cor uit Rotterdam.
Een opvallende dame met een sterk Rotterdams accent en met een piepklein hondje.
Zij sprak met mijn oma dan ook veel over de oorlog en het leed dat hen was aangedaan. Haar man had de oorlog niet overleefd.
Haar zoon was Jules Deelder. Ze sprak vol trots over hem destijds.
Natuurlijk is tante Cor allang overleden.
Maar Jules Deelder kent iedereen, ook een echte Rotterdammer en altijd actief in de kunstscene.
Natuurlijk bekeek ik in de Kunsthal (Rotterdam) ook zijn beeldend werk.
Hij heeft een serie beesten gemaakt van piepkleine plastic onderdelen.
(hij is ook een heuse verzamelaar)
Wat vond ik ze mooi. En vooral ook leuk.
Ik kan me voorstellen dat je er een mooie fotoserie van maakt met een kinderverhaal erbij.
Misschien een idee voor Jules?

2 opmerkingen:

  1. Wat een leuke dingen. Zo kleurig en vrolijk. En wat enig dat je de moeder van Jules kende. Zag je hem nooit?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat apart.Ik ken zijn werk niet. bedankt

    BeantwoordenVerwijderen