vrijdag 13 april 2012

Heb je nog een droom?

Vandaag ging ik op de basisschool in de wijk een dagje kijken bij leerkracht H in groep 8. Ik ken haar uit de tijd dat ze de leerkracht van mijn kinderen was. Ik ben erg onder de indruk van hoe zij met kinderen omgaat, hoe ze hen bewust maakt van wat hun gedrag in de groep doet. En ieder kind wordt door haar echt 'gezien'.

Kijken bij bijzondere leerkrachten, ervaren hoe een hele schooldag eruit ziet hoort bij mijn zoektocht.

Ga ik weer studeren na de zomer (als ik geen baan meer heb)? En maak ik een oude droom waar?
Het is wel mijn oudste droom, toen ik op de basisschool zat wilde ik heel graag kleuterjuf worden of op televisie een kleuterprogramma presenteren.

Vandaag kregen we in de klas een gesprek over beeldvorming en H vroeg de leerlingen goed naar mij te kijken en stelde vragen.
Welke hobby's denken jullie dat Ineke heeft?
Ik zag ze nadenken en langzaam gingen de vingers omhoog: surfen, lezen, tennissen, hardlopen, zumba,
Echt waar, ze vonden me een sportief type!(wie had dat nou gedacht, hi hi)
Daarna kwamen de volgende hobby's schilderen, kleine verhaaltjes maken om te lezen, naaien, iets creatiefs.
We kregen een gesprek over dat wat ik graag deed, en plots stelde iemand mij de volgende vraag:Heb je nog een droom?

Dat was even slikken, terwijl niemand in de klas wist dat ik deze periode druk ben mijn droom weer te vinden en een plan te maken hoe deze te verwezenlijken, deed ik mijn best hem te verwoorden voor een groep van 34 leerlingen van ongeveer 12 jaar.

Ben benieuwd.

Ineke





Geen opmerkingen:

Een reactie posten