donderdag 26 april 2012

Kauw

Een kauw op het strand. Ik had het nog nooit gezien, ken alleen de grote meeuwen die wachten op restjes eten.

Toevallig (al geloof ik nooit in toeval) had ik het met collega T nog gehad over kauwen andere kraaien op het strand. Hij had een leuk verhaal over een boterham die vroeger uit zijn handen gepikt werd door zo'n zwarte vogel.


En ja hoor, vorige week was ik op het strand, en daar zal een heel pluizig Kauwtje.
De wind wapperde rond zijn veren en hij zag er echt heel lief en knuffelig uit.

B en ik zaten te genieten op een bankje, het was prachtig weer. Ik ben zo dol op de zee, en Katwijk is maar een uur rijden van Utrecht dus heb me voorgenomen vaker naar zee te gaan ( niet als het warm weer is, want dat zonnebaden in rijtjes op matjes is niks voor mij).

Maar goed, Kauw zat lekker op zijn paaltje maar lette ook erg goed op.
B en ik hadden de verleiding van zoute friet aan zee niet kunnen weerstaan en dat had Kauw in de gaten.


Hij verplaatste zich soms en kwam steeds dichterbij.
Jammer maar helaas hadden wij Pip mee, en daar had Kauw niet op gerekend, dus met een kwijlende snavel, lukte het hem niet een frietje van ons te bemachtigen.
Toen we wegliepen heb ik er één voor hem achtergelaten, . . hij kan het hebben.


Ineke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten