zondag 13 januari 2013

Borduurzin?

Gewoon lekker haken op de bank, of andere dingen zelf maken, wat zou dat fijn zijn.
Tenminste dat denk ik altijd als ik het erg druk heb. Als ik dan eens een paar dagen vrij ben dan zit ga ik uiteindelijk niet de hele dag zitten haken en maken.
Zo gaat nou altijd. Je verlangt naar iets en als je er dan alle tijd voor hebt dan loopt het toch anders.
Vandaag zat ik hierover te mijmeren terwijl ik dit borduursel bekeek.


Wie had hier uren aan gewerkt? Dagen? Misschien wel jaren.
Elke dat een tijdje borduren, misschien luisterde zij ( ja ik denk aan een zij) dan naar een fijn radio programma en deed zoveel steekjes als mogelijk was tijdens dat programma.
Of ze kon niks anders dan borduren, het was waarschijnlijk een Franse dame. Ik kocht dit borduursel op de rommelmarkt in Clety.
En hoe begin je zo'n borduurwerk, maak je eerst het hoofd?

Of begin je met een handje?
 En het konijn, waarom een meisje met een konijn?
Of werk je alle kleuren af, kleur per kleur, zodat na lange tijd pas de afbeelding zichbaar wordt.
Jullie merken al, ik heb nooit meer geborduurd dan een klein borduurseltje.
Heb ook geen zin in borduren.
Maar wel in haken, papier vouwen, enveloppen naaien, kussens maken, tassen verzinnen, en nog veel meer.
Maar nu weer verder met een studieopdracht.

Ineke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten