zaterdag 5 januari 2013

Sneeuwklokje

Sneeuwklokjes hebben geen last van de sneeuw daarom heten ze zo.
De latijnse naam is Galanthus Nivalis. En in oude verhalen lees je soms over sneeuwklokjes.
En in één van die verhalen is het sneeuwklokje wel heel galant, de sneeuw ontstond en was kleurloos.
Aan vele planten had hij gevraagd of een kleur mocht hebben, en het sneeuwklokje gaf de sneeuw met liefde de witte kleur.

En ik denk veel na over hoe ik mijn blogs wil vullen, en wat ik om me heen zie, en wat ik wil delen.
Afgelopen weken was het moeilijk niet elke dag te schrijven over dat wat mij zo bezighoudt.
Zorg voor diegene waarvan je zoveel houdt.
Ik moet daar een vorm voor vinden.


Heb zin in sneeuwklokjes, in de lente die een klein beetje in beeld komt. Maar wil ook erg in het hier in nu zijn.
Ineke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten