maandag 7 januari 2013

Musjes

Vanmorgen rond 4 uur, tja een rare tijd om wakker te zijn, hoorde ik allerlei geluidjes van buiten komen.
Gekwetter bij het dakraam, zacht gekiek en gepiep, gekwetter, en geknetter.







Ik bedacht me dat het musjes waren, musjes die vergadering hadden.
Ze spraken over het leven, en dat was ik ook aan het doen, met mezelf.
Ik deed alsof ik het gesprek volgde, maar soms midden in een zin viel het stil. En dan moest ik mijn eigen gedachten weer vormgeven, over de dat wat ik te doen had, te verwerken had, te verzorgen had, te bewegen had, te niet snoepen had, en nog meer.
De musjes kwetterde zachtjes over de nestbouw van komend voorjaar, ze wilden het wat beter aanpakken, dichter bij elkaar, zodat het wat gezelliger was. Konden ze tijdens het broeden ook kwetteren.
Daar moest ik toch even om glimlachen, die musjes gaan voor gezelligheid!  Rond 5 uur was het opeens over, en helemaal stil buiten, de mussenvergadering was voorbij.
 
 
Ik vergaderde nog even verder met mezelf, zoals dat gaat als de mensenwereld nog slaapt. Piekerde de piekerdingen en verzon mooie schortjes voor de mussen (mochten ze besluiten om in de lente bij ons in de tuin gezellig nestjes te gaan bouwen).
Dan liggen zij in hun nestje en ik in mijn eigen nestje.









Ineke

1 opmerking:

  1. Gek hè, dat ze zo in de nacht aan het gekwetter gaan. Slaap lekker vannacht!!!

    BeantwoordenVerwijderen