zaterdag 12 januari 2013

Kartonnen klosjes

Vandaag weer de jaarlijkse materialen beurs. Leer, voering, fournituren en allerlei machines.
Ik heb een paar mooie vellen leer gevonden!

Ergens onder een tafel tussen de dozen met restjes leer vond ik een doosje met prachtige klosjes garen.
Ze lagen allemaal mooi gesorteerd in de doos, ik kon mijn ogen er niet van afhouden.
Maar ja, wat moet je ermee (vraag ik me eigenlijk nooit af met mooie dingen hoor)?
En met een doos klosjes garen thuiskomen kan bijna niet meer, thuis zijn er teveel  spullen van mij. . . . .
De vrouw achter de kraam bood me er 10 aan voor 1 euro.
Ja natuurlijk!

Het duurde natuurlijk wel weer een tijdje, voordat ik er 10 had uitgekozen.
Tijdens het kiezen vertelde ze dat de klosjes van haar vader waren, hij was overleden en ze verkocht allemaal spullen uit zijn atelier.
Ik vroeg of hij kleermaker was, maar hij bleek kunstenaar geweest te zijn en maakte van deze klosjes altijd kleine poppetjes.



Goed idee toch?
Ineke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten