donderdag 14 november 2013

Proef - tas - modellen

Donderdag atelier dag !
We begonnen met het stoken van de open haard, daar bleven we zitten met uitzicht op het grote bos.
Langzaam werd het atelier warm, en deden we wat kleine klusjes.
En elke half uur zaten we weer samen bij de open haard.
Heerlijk, geen studie, geen huishouden, geen kinderen, gewoon vriendin L en ik in een tuin-atelier-huis in het bos.
Rond 13.30 uur besloten we beide een prototype te bedenken en te maken.
Verzinnen, patroon maken, samen puzzelen over een bodem en proefjes maken.
Stuk leer gekozen, en aan de slag. Ik koos een stuk glimmend fel groen leer. En L had nog een stuk leer van een bank.

De kleur groen is met het kunstlicht héél anders geworden.
Het is namelijk een beetje frisgroene kleur.
Ik wilde graag gaatjes in de tas, tekende het af, en sloeg 268 gaten.

We werkten keihard door.  En tegen de avond waren de 'shoppers' klaar.

De tas van L.: Heel zacht leer, binnen vak, en handvatten die je ook over je schouder kan dragen.

Mijn shopper: Gevoerd en met binnen vak. Kan zelfstandig staan.
Ik denk nog na over de gaten, zou er graag iets op borduren, of doorheen vlechten.

Tevreden naar huis, tas komende week uitproberen. En dan kijken wat anderen van dit model vinden.

Ineke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten