woensdag 20 november 2013

Wel de klok niet de klepel

Vandaag een Aardrijkskunde toets.
Topografie van de wereld, ontstaan van Nederland vanaf ijstijd (pleistoceen en holoceen weten jullie nog/), de geografisch verslag als middel het vak goed te geven, dampkring, ozonlaag, grote waterkringloop, kleine waterkringloop, tektonische platen, pacifische gordel, sediment gesteenten, globalisering, primaire sector, de 6 Nederlandse landschappen, en nog veel meer.

Na 2 uur hard werken aan de toets ben ik gewoon gestopt, ik wist echt dingen niet meer.
Herkende opeens het gevoel uit mijn studietijd in de jaren tachtig weer, dat je er je best voor had gedaan maar toch enorm teleurgesteld was na de toets (en enorme rode inspanningswangen had).
Ik had de studie boeken heel goed doorgenomen, veel topo geoefend,uittreksels herhaald.
En toen ik bezig was baalde ik dat ik niet harder had gestudeerd, meer rijtjes had gestampt.
Het gevoel dat ik de klok hoorde luiden en steeds weer niet wist waar de klepel hing


Maar vanavond kreeg ik een mail..................................................ik had een 5.6 !!!
Dus heb de toets op het nippertje gehaald.
Daar ben ik niet trots op maar ik ben zooooo opgelucht.
Zo fijn.
En dit was de laatste toets die op school werd afgenomen.
Nu nog allemaal verdiepingen, zelfstudies, maar dat zijn papers die je schrijft en beoordeeld worden door vakdocenten.


Ineke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten