vrijdag 6 december 2013

Dag Madiba

Vandaag droeg ik Nelson Mandela in gedachten met me mee.


Toen ik opgroeide las en hoorde ik over apartheid, en ook over de strijd van Nelson Mandela tegen apartheid.
Na zijn vrijheid koos Nelson Mandela niet voor wraak maar voor verzoening.
Hij was als een soort hoge vader voor mij, een held. Zo'n bijzondere man. Een man die licht gaf?



'Als je iets goed ziet, geeft dan een compliment. Als je iets ziet wat fout is, bied dan je hulp aan.'
(Nelson Mandela)

Afgelopen maanden, bij alle studie opdrachten die ik doe, is de volgende uitspraak van hem zo passend.

Het lijkt altijd onmogelijk, totdat het klaar is.
(Nelson Mandela)

Van Mandela hebben we veel geleerd, maar er valt nog veel te leren.
Want nog zo vaak handelen we niet naar zijn geest.


Ik doe mijn best, en zeg dan soms tegen mezelf   'Madiba'.
Luister nog even naar dit liedje.

Ineke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten