maandag 23 december 2013

Hyacinten

Wat houd ik toch van bloembollen in huis. Vooral omdat je weet dat het gaat groeien en ooit zal gaan bloeien. Blauwe druifjes, krokussen, narcissen en hyacinten.
Nu heb ik overal hyacinten in grote glazen staan (de jongens zochten zich suf, ze dronken er zo graag uit, hi hi). De knoppen worden steeds groter, en soms, soms zie je dan opeens nog een tweede knop.
Ik herinner me opeens dat mijn moeder vroeger hyacinten kocht en dat we dan de opdracht kregen te helpen met kiezen. Natuurlijk zochten we dan naar hyacinten met een dubbele knop.

Een jaar geleden wist C dat ze heel ziek was.
Nu met de hyacinten moest ik weer zo aan haar denken. Ze hield heel erg van hyacinten maar. . . . ze kon niet tegen de geur.
Vaak stonden de bloeiende bollen in haar plantenbak (aan haar raam buiten) mooi te wezen en zelfs een vaas met bloeiende hyacinten zette ze in die plantenbak.
Ik zal er extra aan denken als wij genieten van de bloeiende hyacinten en de geur.

Ineke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten