vrijdag 23 mei 2014

Kleuter bloemenkunst

Op 3 mei bereidde ik al een kleuter collage opdracht voor zie mijn blogbericht van 3 mei.
Afgelopen week ben ik er aan begonnen.
We begonnen met het bekijken afbeeldingen uit de prentenboeken van Eric Carle (die lagen al de hele week in de boekenbak ik de kring).
We spraken nog even over bloemen:
Een bloem heeft een groene steel, groene blaadjes en gekleurde bloemetjes.

( grote vellen wat dikker papier had ik eerder door 3 grote kleuters laten verven in verschillende gemengde kleuren, dat werd het collage materiaal)
Er waren 3 bakken, 1 bak met voorgesneden groene stelen ( lange en korte) , 1 bak met allerlei stukken groen en 1 bak met stukken  papier in verschillende kleuren.

 In de kring liet ik zien hoe je met papier bloemen kon leggen, ik knipte ter plaatse stukjes en samen schoven we wat.

 stukjes papier voor demonstratie in de kring
Tijdens het spelen en werken waren er steeds 8 van de jongste kleuters die lekker creatief aan het werk gingen ( de andere 21 kleuters speelden en werkten lekker in de klas en gang).
Door de helderheid van de opdracht en de 3 bakken met papier liep het echt goed.
natuurlijk was het knippen soms moeilijk, maar bloemen en blaadjes zien er toch nooit hetzelfde uit.

De resultaten zijn echt zo mooi.


Dit jongetje is nog maar 4, maar ging direct aan het werk, knipte en plakte en had drie mooie gele bloemen gemaakt zonder ook maar iets te vragen of te tonen.


Volgende week doen de oudste kleuters deze opdracht.
Ik ben trots op deze grote groep kleuters die zo lekker kunnen spelen en werken.

Ineke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten