maandag 23 maart 2015

Dag invaldag

Invallen vanuit Utrecht op een school in Rijswijk.Veel te ver, maar soms heb je een goede reden om dat toch te doen. Morgen de laatste dag.
Een groep creatieve belhamels van 6 en 7 jaar. Alle scholen hebben andere regels en afspraken en als invaller moet je daar rekening mee houden.
Op deze school mogen ze in de pauze stoeien, rennen, pakkertje, tikkertje doen.
En dat gaat nog goed ook.
Afgelopen maanden heb ik ingevallen op scholen waar dat allemaal niet mocht.
Raar toch?
In Rijswijk vliegen altijd meeuwen boven de school, door dat geluid ben ik me steeds bewust dat ik niet dicht bij huis ben, Meeuwen, het doet me verlangen naar zee. . . . .

Leerling C wist dat ik jarig was en zei vanmorgen: 'hé Ineke ik zie dat je echt opgegroeid bent omdat je jarig was'

Leerling Kkomt naar me toe en zegt: 'juf, mijn vader en moeder maken weer heel veel ruzie en ik ben zo verdrietig'.

Ja, er passeert van alles al je als leerkracht voor de klas staat.
En eigenlijk houd ik me vooral bezig om op zo'n inval dag te zorgen voor een fijne schooldag.
Want aan de zorgen van kinderen kun je als invaller niet zoveel doen.

Morgen aan de slag met mijn lievelings illustrator, Eric Carle. We gaan bloemen en rupsen maken met zijn techniek. Morgen meer.
Ter inspiratie en illustratie van Eric Carle:



2 opmerkingen:

  1. Ineke, is er naast invallen nog wat te solliciteren? Of is er niks?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha Betty, Soms is er baantje maar dat wil ik niet altijd omdat de visie van de school me niet aanspreekt of omdat het geen openbare school is. Door invallen leer ik veel scholen kennen en zij mij. Dat vind ik fijn.
      Dank je voor interesse. Ik heb wel zin in baan met eigen groep (parttime) hoor!!

      Verwijderen