woensdag 18 maart 2015

Jong talent

Gister schreef ik al over de kinderen in groep 3 van de school in Rijswijk, waar ik nu inval.
Er is één meisje van 6 jaar ,nog veel moeite met lezen.
Maar och,och, als dat meisje begint te tekenen dan kan ik mijn ogen er niet van afhouden.
Zij kan zo goed weergeven wat ze wil vertellen met haar tekening! Ze tekent zelfs diepte.
Op de volgende tekening tekende ze de lente.


Zie je de vlinder op de neus van het konijn?

Toen ik de klas het verhaal over de Haas en de Schildpad vertelde, vertelde ik dat de haas soms op en over de schildpad sprong. De kinderen tekenden tijdens het vertellen, dan wilden ze zo graag.
En tijdens het vertellen maakte het tekenmeisje deze tekening:


Vanmorgen zag ik haar vader en ik zei dat ik haar tekeningen zo mooi en bijzonder vond, hij zag er gelijk 10 cm groter uit. Hij vertelde dat ze een enorme verzameling tekeningen hebben en dat ze die goed bewaren. Ze tekent vanaf het moment dat ze een potlood kon vasthouden.

Iedereen is wel ergens heel goed in!

Oh ja, nog even:
Er was een meisje dat niet zo handig was met tekenen. . . . . .ze tekende een bord met 'Finies ', dat was haar tekening bij het verhaal.
Een ander meisje, wat heel goed kan rekenen, tekende de route tot de kastanje boom die de haas en schildpad moesten afleggen in de ren wedstrijd.

Zie je het?




Geen opmerkingen:

Een reactie posten