zaterdag 2 mei 2015

Verwondering

Fotograferen is kijken en kiezen. En met de smartphone altijd bij de hand kun je altijd en overal een foto maken (natuurlijk is de lens van een beetje camera altijd beter, en moet je ook niet vergeten dat het aantal pixels niet zo imposant is want met een slechte lens heb je daar niks aan).

Vandaag was de lucht blauw en dan is groener nog groener. De zon deed erg zijn best en daarom altijd en overal schaduwen. Als je wilt kun je de hele dag prachtige foto's maken..
Onderweg naar huis plukte ik een bos fluitenkruid.


Ik zette ze buiten in een vaas en zat ernaast te haken. Toch valt mijn oog altijd op water met bloemenstelen. Ik houd enorm van kijken in water. Mijn eerste verwondering met ondiep water was toen ik als kind op vakantie was in Denemarken. Ik was 8 en genoot het meest van lopen door het ondiepe water bij het steigertje. Zo helder.
Dit zag ik tijdens het haken en kijken naar de fluitenkruid stelen.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten