donderdag 28 mei 2015

Zomaar een dag 'thuis' als dochter

Vandaag een dagje naar mijn ouders in Zeeland, Oost Souburg:  tussen Vlissingen en Middelburg.
Manlief ook mee, we gingen ons Pipje ophalen die een weekje bij hen had gelogeerd.

Zo'n dag verloopt altijd gewoon ongepland ontspannen, we weten vooraf nog niet wat we gaan doen.

Ik schets een beeld van vandaag:
Rond half 11 aan de koffie met abrikozenslof, en een blije hond om ons heen.
Er wordt tennis gekeken, we vertellen over de Spaanse vakantie en hebben pret.
Ma vraagt wat we willen eten, ik mag kiezen!: Kabeljauw met gekookte worteltjes en gekookte aardappels en mosterd saus.

Pa en B kijken tennis en nemen nog een bakkie. Ma en ik naar de supermarkt voor wat boodschapjes en ook ingredienten voor de bietensoep die ik morgen avond mee neem naar een maaltijd van de club van vijf. Ook heeft Ma 10 kinderboekenzegeltjes voor me gespaard en ik koop twee kinderboeken voor weinig.

Weer thuis in de tuin eten we broodjes met plakjes warme rookworst van de slager.
Terwijl de tv-tennis-wedstrijd bijna voorbij is besluiten Ma en ik naar de visboer te gaan ( in Vlissingen waar de vis verkocht wordt aan bedrijven), lachend rijden we weg want we hebben een verborgen agenda:  we willen ook nog even naar 2 kringloopwinkels in Vlissingen.

Onderweg zie ik een enorme grote glimmende ui aan de kant van de weg liggen, ma ook en ze stopt direct. Ik spring uit de auto, loop stukkie terug en raap de mooie ui op. De ui voor de soep is binnen (zo doet mijn moeder dat, zelfs als ze gaat fietsen heeft ze zakje in haar fiets waar ze uien in stopt die ze nog op het land ziet zwerven)
Inmiddels zitten Pa en manlief op de boulevard aan een pilsje.

Thuis lekker lezen in de zon en babbelen.
Neefje Sten (11) schuift aan met zijn pvc buis.
Ik vertel Sten dat ik vroeger altijd de pijltjes moest draaien voor zijn vader ( mijn 6 jaar jongere broer). Ook voor mijn kinderen moest ik de pijltjes draaien omdat manlief dat niet kan.

Dus terwijl mijn moeder de vis schoonmaakt en de maaltijd voorbereidt, draai ik 100 pijltjes.

Sten kent maar één tante van 52 die pijltjes draait.
Hi hi







Geen opmerkingen:

Een reactie posten