zaterdag 4 juli 2015

Golvende hitte

Een thuizig warm dagje.
Door de festiviteiten in Utrecht vanwege de tour de france konden we de wijk bijna niet uit en de stad kwamen we niet in, zelfs niet op de fiets.
In al vroegte fietsten we een rondje en proefde de sfeer. Al weken hangt er een feeststemming in Utrecht, thema fiets is enorm aangepakt.
De zon is geel en de stad is geel.
Het is een fijne sfeer.
maar toch...
Dat Utrecht het zo uitgebreid aanpakt, uitgebreider dan de andere steden waar ooit gestart is kost veel geld. Het kost Utrecht belachelijk veel geld. Ook veel meer geld dan begroot was destijds. . .
Dat vind ik niet goed, zeker niet in een stad die op alle fronten enorm bezuinigt.





Afgelopen week had ik sollicitatiegesprek op een prachige school, maar het gebouw wordt niet goed beheerd door de gemeente.
Met als gevolg: de lokalen met enorme ramen op het zuiden hebben nog steeds geen zonwering.
Kinderen te warm, leerkrachten te warm, echt een probleem voor het onderwijs in die groepen.


Ja gemeente Utrecht, het is keuzes maken.
Maar het blijft jammer dat iedereen zijn eigen stad graag op de kaart wil zetten maar dat dat altijd ten koste gaat van andere nog veel belangrijkere zaken.


Dus vandaag maakte ik een tentje rond de parasol, hingen we ook een grote lap voor het raam aan de buitenkant, aten we aardbeientaart en zomerse hapjes.
En na de zomer heb ik voor minimaal 3 maanden een invalbaan: twee dagen in de week groep 4.
Op die school zonder zonwering, maar in een lokaal op het noorden.








2 opmerkingen:

  1. Dat vind ik fijn voor je. Wil je die andere dagen dan ook nog werken of is dit genoeg?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. dank je! Ja ik wil minstens 3 dagen werken, en dan ook nog 1 dag per wek op tassenatelier ( dat is verbouwd bij vriendin en na de zomer kunnen we er weer in). Ik ben ook nog bezig met contacten op hogescholen omdat ik mijn kunst vak mis en graag af en toe studenten zou willen begeleiden en inspireren. Mijn ervaring zou ik zo graag ook inzetten en doorgeven. Misschien vind ik nog een kleutergroep voor 1 dag erbij, lijkt me fijn. Zonnige zondag!

    BeantwoordenVerwijderen