zondag 10 juli 2016

Bloot en fris

Dit wordt een beetje raar bericht over blote maar frisse poppen. Zoals al eerder beschreven breit mijn moeder prachtige poppen vestjes, mutsjes,  sokken en naariy  mooie broekjes. Ze kleedt blote frisse poppen aan. En geeft ze dan aan kinderen die dat nodig hebben.
Dus als ik in een kringloopwinkel of op rommelmarkt ben dan zoek ik poppen voor mijn moeder.
Gisteren heb ik enorm veel poppen gezien in de kringloopwinkels.  Zo veel zag ik er nooit eerder op 1 dag.
Sommige hadden een apparaatje in hun buik en toch schrik ik altijd als ik tussen de poppen zoek en opeens begint een pop te huilen, te lachen  of mama te roepen. .
En nog erger, iedereen om je heen reageert: ' niet knijpen hè mevrouw', of ' vieze luier denk ik' .
Er is altijd een zielige pop, de zieligste van die winkel.
Die heeft verbrande wimpers, mist een arm of been of ruikt naar kots.
Die neem ik niet maar die neemt natuurlijk niemand.
Ik neem de pop Due net mij mee wil.
Ja, echt waar!
De pop die naar me kijkt en waar ik mijn ogen dan niet vanaf kan houden.
Natuurlijk is die pop dan gezond en fris.
Dat dan weer wel.

Sinds ik voor de kleine Ella een reistasje met popje maakte koop ik kleine popjes voor mezelf.
Thuis nog even uitwassen en drogen en dan krijgen ze een bestemming.

3 opmerkingen: