zaterdag 16 juli 2016

High tea hi hi

Mijn tante Tine werd 75, en is de beste vriendin van mijn moeder. Ze kennen elkaar al heel lang en zij kent mij dus ook al 53 jaar. Tante Tine kreeg veel later kinderen dan mijn moeder, dus ik heb daar regelmatig gelogeerd. Zij hadden kassen met anjers en later met rozen in De Meern.
Wat was ik daar graag! Zij hadden een bank aan een ketting hangen. Dat vond ik als kind geweldig.
Maar nu werd zij 75 en organiseerde een high tea.
Natuurlijk waren we erbij en nadat ik haar een zilver lepeltje met de Domtoren erop had gegeven begon het:
In een prachtig schuur stonden tafeltjes met etageres vol zoet en kopjes en theepotten en nog meer.
En er was een buffet met zoete taart, cakes, scones, en kleine mini sandwiches hartig en snoep en ..
Ik, gezellig tussen mijn moeder en mijn tante in, begon met thee...
Nooit drink ik thee en toen ik tegen mijn tante zei :' ik drink voor één keer een kopje thee op uw verjaardag'
Zei zij: 'ik drink ook nooit thee'
En mijn moeder:' ik drink ook nooit thee'
Hi hi, wat heb k gelachen, al snel werd er koffie gezet.

Na een stukje taart, een truffel en een scone was ik klaar. Ben dol op zoet, maar zoveel!

Dit was mijn eerste high tea, en ik weet ook waarom, het is echt niks voor mij.
Kreeg zin in een kopje soep en stukje brood, en zoutjes.

Maar nu ben ik in Zeeland, de panda volgepakt en de fiets van B achterop en een grote bak mozaiek materialen op de achterbank.
Morgen ochtend vertrekken we vroeg naar Frankrijk, naar het oude schooltje. Dan zwaaien mijn ouders me uit. Zoals we zo vaak deden op weg naar Frankrijk.
Ik kan alleen blog berichten plaatsen als we ergens zijn met wifi. Het zal steeds een foto verslagje worden.
O wat verheug ik me op deze langlopende koeien!



1 opmerking: