zondag 24 juli 2016

Zuchtbluggen

Mijn blog ben ik in november 2011 begonnen. Best lang geleden alweer en het hoort echt bij mijn dagelijkse bezigheden, overdag schiet er wat in en s avonds maak ik het blog bericht.
Ik schrijf over gedachten, verzinsels, vondsten, foto's, inspiratie en dat wat me bezighoudt. Probeer zo het schrijven dat het inspirerend kan en misschien af en toe een lach op iemands gezicht tovert.

 Maar wil ik op mijn blog ook schrijven over dat wat het leven soms lastig maakt, een soort vooruit ploeteren.
Over de overgang die met een klap binnenkomt met angsten en sombere gevoelens.
Over een vakantie die zo geweldig begon en zo heerlijk was maar toch na 4 dagen al werd afgebroken omdat je je plots zo naar/angstig voelt en dan alleen nog maar naar huis wilt.
Over het lijf en de hormonen die dit met je doen, ook al weet je dat dit past bij het PMS dat je al jaren hebt, en ook al weet je dat je eigen moeder ook een rottijd had toen.
Het komt als een klap binnen, en hoeveel mensen er ook van je houden en je dierbaar zijn.
In dat stuk ben je eenzaam. 

Bij terugkomst via Zeeland rijden en dan tussen de somberheid kunnen genieten van je ouders het Zeeuwse land, dat  is fijn.  Natuurlijk is het fijn nu echt weer huis in Utrecht te zijn.
Maar geen baan en nu ook niet een baan aankunnen vanwege deze schommelingen is een zorg ( geen inkomsten).

Soms is het tobben, en toch blog ik daar liever niet over.
Dan weten jullie dat.





8 opmerkingen:

  1. Dat is moeilijk voor je, dat snap ik. En ik begrijp je keuze ook heel goed! Hou je taai!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat fijn dat het kon en mocht ( van jezelf) om naar huis te gaan. En nu hopelijk niet teveel tobben maar ook genieten dat je weer hier bent. Sterkte !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het kon niet anders,ziek van heimwee......
      dank je hoor!

      Verwijderen
  3. Ik ken je niet, las bij toeval je blog. Meteen voel ik het in mijn buik. Ik weet wat angst is en het gaat nu hartstikke goed maar al ik er een ander over hoor dan heb ik zo met diegene te doen. En dat ook nog in je vakantie. Ik wens je heel veel liefs toe.
    Ik heb mijn blog, al zo een 10 jaar gebruikt om van me af te schrijven en ben zo blij dat ik dat gedaan hebt. Ik heb heel veel steun gehad van veel dames.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel voor je reactie.Ja de overgang is tobben voor me.

      Verwijderen
  4. Juist blogs die wel melding maken van k* met perendagen/weken, spreken me meer aan dan kijk mij het eens geweldig goed doen. Niets menselijks is ons vreemd en daarbij - het is jouw blog, jouw plek, dus schrijf wat je wil.

    Buiten dat: je hebt een heerlijk blog.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je. Het hangt natuurlijk af wat het doel van je blog is. Ik schrijf en laat beelden zien over inspiratie om andere te inspireren. Dus meestal kies ik voor een mooi beeld,overdenking etc.

      Verwijderen