zondag 28 januari 2018

Ja...echt waar

Nu niet lachen....Ik biecht iets op.
Soms heb ik serie-zin.
Inmiddels heb ik vele Scandinavische detectives al gehad. En Grace & Frankie. En....En.... alles via Netflix.
Als we geen zin hebben in televisie dan kiezen we een film of serie.
Dat kiezen is niet zomaar iets.
Hoe weet je nou of iets goed is, bij jou past?
(In een bibliotheek duizelt het me ook altijd)

Dus...ik trof toevallig een serie.
'When calls the heart'
Ik begon eraan.
Nee
Nee echt waar.
Ik bleef kijken maar....
Het is soort 'kleine huis op de prairie'....
En juist die vond ik echt vreselijk.

Ik zit dus in een serie.
Een serie die ik met mijn moeder graag zou kijken. Gezellig ergens in een Franse boerderij bij de open haard.

En ik haak erbij, op dit moment ben ik  katoen aan het 'weghaken' in de vorm van keukendoekjes ( pannenlapen).

Vandaag rond 17.00 uur keek ik vanaf een afstandje naar mezelf....
Moderne vijftiger kijkt deze serie, haakt pannenlapen met hondje aan haar zij.
Ben ik dat echt?

Voor wie toch benieuwd is:

When calls the heart
‘When Calls the Heart’ speelt zich af in het begin van het twintigste eeuw en draait om Elizabeth Thatcher (Erin Krakow), een jonge lerares uit de gegoede klasse. Maar dan wordt ze voor haar baan naar Coal Vally gestuurd, een klein mijnstadje in het westen van Canada. De bewoners leiden daar een heel ander leven dan Elizabeth gewend is.

Maar al snel weet Elizabeth de harten te veroveren van veel bewoners in Coal Valley .

Intussen moet Elizabeth van alles leren over het leven in het kleine stadje als ze daar wil blijven. Al leert ze zo ook Abigail Stanton kennen. Zij verloor haar man en zoon bij een grote explosie in de mijn. Abigail en de andere weduwes denken dat de explosie geen toeval was . Enzoverder.

Nog even een afleveri g kijken voordat ik mijn bed in kruip
Ik schaam me helemaal niet hoor, schrijf het gewoon op mijn blog op het World Wide Web. 

Naschrift: het speelt zich af in kleine straat met huisjes en op de achtergrond een 'geschilderd gebergte'. 

3 opmerkingen:

  1. Precies daarom wil ik geen Netflix, ik ben bang dat ik dan alleen maar tv blijf kijken, serie en films. Ik begin er maar niet aan. Groet El

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wij hebben het met zijn vieren (gezin) en het is juist zo fijn dat je kan zien wat je wilt. Al koos ik dan nu voor dit zwoele softe kostuumdrama. Ik zie Netflix als rijkdom. Kunnen kiezen en kijken op moment wat jou uitkomt.

      Verwijderen
  2. Ik begin meestal niet aan een serie,dan kijk ik te veel. Gelukkig zijn er ook (wel minder) korte films op netflix

    BeantwoordenVerwijderen