zondag 14 januari 2018

Leven in de kast

Elke dag ruim ik iets op. Niet de gewone dingen maar iets wat goed uitgezocht moet worden.
Bijvoorbeeld de kapstok (en dat je er dan achterkomt dat er 7 jassen van zoonlief hangen....hij was ook zo vol dat ding).
Of het oude kastje van opa met kleine spelletjes enzo (Nu hebben we vandaag weer potje yatzee gespeeld. Bas won weer net als al die vakanties 30 jaar geleden ).
Vandaag besloot ik onverwacht op zolder een lage kast op te ruimen.
Zaten alleen spullen van mij in (zoals meestal....dat moet gezegd).
Handwerkspullen, heel veel.
Ik krijg vaak knopen ander spul. En nu kon ik het uitzoeken en soort bij soort opruimen.
De houten naaidoosjes van mijn oma. De oude pillendoosjes van oma uit 1958 waar nu kleine ivoren knoopjes inzitten .
De verzameling breipennen, je weet maar nooit.
Heerlijk werkje. Echt waar. Ik deed wat weg en ordende. Maar ik haalde (met mezelf)ook herinneringen op. Aan handwerken met oma en met mijn moeder.
In Parijs kocht ik 15 jaar geleden heel mooi breed gordijn band.  Nog steeds deed ik.er niks mee.
Dus een aantal dingen heb ik gefotografeerd en ga ik verkopen.
Ik kan toch niet alles bewaren....toch?

Na zo'n middagje zit je met het hoofd wel even in andere tijden.
In zo'n kast en eigenlijk in alle kasten liggen spullen met herinneringen uit alle levensfasen.
Dus het speldenkussentje wat ik kreeg van vriendin van mij oma toen ik klein was. De kantjes die ik rond mijn 14e kocht bij een oud bandjes winkeltje in Middelburg.
De  knopen uit Spanje jaren later.
Zo kan ik dus met onderdelen uit elke kast een levenslijntje maken.
Misschien een goed idee voor een fotoprojectje voor mezelf.
Mijn leven per kast.

Heb nog genoeg te doen.
Heerlijk vooruitzicht.

3 opmerkingen:

  1. Wat een leuk idee,dat levenslijntje. Ik denk meteen aan mijn keukenspulletjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. precies mijn manier van opruimen, haha
    edith jonker

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nou, je bent nog wel even bezig met opruimen , denk ik. Binnenkort moet hier de zolder er ook aan geloven. En dan ook nog eens mijn atelier. Het opruimvirus gaat rond, lees ik op allerlei blogs.

    BeantwoordenVerwijderen