maandag 21 mei 2018

Mini maar groots

In 2012 schreef ik er al over :hier
Afgelopen dagen in Frankrijk bezochten we een kringloop winkel en twee vide greniers.
Eentje in een klein dorp, iedereen stond buiten met zijn spullen en de sfeer was dorps en gemoedelijk.
Vandaag bleek het in een buitenwijk van Revin te zijn. Veel plastic speelgoed en kleding. Zo'n andere sfeer dan die van gister. Meer armoede dat zag je duidelijk.
Je weet dus nooit hoe de rommelmarkt is.
Dat blijft spannend ;¬)
Vandaag had ik een leuk gesprek met een man in leger uniform die achter een kraam vol legerspullen stond. Met een rood verbrande neus en een baret op zijn hoofd genoot hij van een stokbroodje worst.
Plots viel mij iets achter zijn kraam op: een kleine tafel met allerhande oude naaispullen als knopen en bandjes.
Hij bood me knopen aan, ik mocht een beker vol scheppen voor 1 €. Ik vertelde dat ik thuis minstens zoveel knopen had en dat ik bij mijn man met knopen niet meer thuis mocht komen.
Hij moest lachen en werd nog vrolijker toen ik mooie oude gekleurde rolletjes met band van hem kocht.
Om weer bij het begin aan te sluiten:
Kijk die prachtige feves ik kocht!
Misschien heb ik er al genoeg, maar wat is genoeg.
Ik vind ze zo leuk en gelukkig zijn het geen grote beelden (zeg ik dan met gladgestreken gezicht tegen manlief).
Als cadeautje of om te verwerken in Mozaïek of gewoon voor 'je weet maar nooit'.
Dat dus.

4 opmerkingen:

  1. Nou kom ik al zo lang in Frankrijk, heb een Franse schoonzoon, maar van Feves, Ien, heb ik nog nooit iets geweten. Waar worden ze voor gebruikt. Of zijn ze er gewoon voor de verzameling, zoals speldjes...ben benieuwd. Ik zou ook zo gaan voor de knopen. ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als je de link aanklikt in eerste regel dan lees je over de betekenis. Als we kinderboerderij koffie doen krijg je een mooie!

      Verwijderen
  2. Nog nooit van feves gehoord. Ik las je blog nog niet in 2012, maar wat zijn ze leuk zeg

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nog nooit van gehoord, maar wat grappig, zulke miniaturen.

    BeantwoordenVerwijderen