dinsdag 29 mei 2018

Creatieve sport

Vandaag deed ik aan viltsport.
Graag wilde ik een deken leren vilten en samen met een lieve ex collega M deden we een workshop van een dag bij Wolkol.
Twee vakvrouwen die alles over wol, spinnen, verven, kaarden en vilten weten.
Zij schiepen een fijne werksfeer en droegen allerlei mogelijkheden en materialen aan.
Bijzonder om deze dag met M te doen!
Kunnen we goed samen.
De workshop begon 'zacht'. Zachte gekaarde wol als basis op een eigen tafel.
Daarna begon het schilderen met wol.
Hoe wil je dat de deken er uit gaat zien?
Welke kleuren, vormen, en textuur kies je.
Marijke begon met veel oranje maar legde er dunne lagen met kleur over.
Ik wilde ronde groene vormen met randen eromheen. Later wilde ik draadjes.
Zachte vormen en dan beetje tekenen met draadjes werd het. Dit proces was zacht en creatief.
Het was inmiddels 31 graden.
Toen het viltproces.
Begieten, in pakken tussen lagen bubbeltjes folie, beetje duwen, zachtjes wrijven, harder wrijven, en dan rollen in plastic.
480 x een slag rollen.
Mijn hele lijf deed mee.
Heerlijk sporten, met een zelfgevilte denken als vooruitzicht.
Het eindresultaat werd mooi, op de terugweg spraken we over andere mogelijkheden met kleurgebruik en vormgeven. Dat hoort erbij bij ons.

Kortom dit is goede sport voor mij.
Echt waar.
Ik doe dus aan viltsport.
Nu al spierpijn...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten