dinsdag 22 november 2011

Schrijven

In 1969 heb ik leren lezen en schrijven, fijn vond ik dat. Ik herinner me nog zo goed de woorden die we dan op het viltbord mochten plakken naast het goede plaatje. 

1969

Zie je het viltbord hangen, en een dwerg die de juf zelf op het bord tekende als er iemand jarig was (juffrouw Smink).
We schreven in een mooi klein schriftje, letters oefenen binnen de lijntjes.
Vooral dat binnen de lijntjes schrijven vond ik fijn, omdat het er dan zo echt netjes uitzag.
Ik schrijf bijna nooit meer tussen lijntjes.
Alleen tijdens vergaderingen, dan schrijf ik krullen tussen de lijntjes, zodat ik beter kan luisteren.



Deze zijn van vandaag, bezuinigingen daar ging het over....
Nu ik er langer naar kijk lees ik opeens Geesje.
Zo heet ik!

Ineke Geesje

(oh ja, ik ben het meisje helemaal links op de foto achter het bosje bloemen)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten