dinsdag 22 mei 2012

Anders kijken #1

Tandwiel of tandrad of rader?
Ik raap ze op of sloop ze uit een oude klok.




Kijk maar eens goed, een tandwiel is van zichzelf zo mooi!
En zo'n rader ziet er op elke foto anders uit.
Echt 'Anders kijken' naar kleine dingen.


Voor de juffrouw met de groene jurk was het vanmiddag even een rustplaats. Ze sprak me aan en vroeg waarom er zoveel vindsels op mijn bureau lagen.
Ach, ze snapte het niet helemaal toen ik vertelde dat ik van kleine mooie voorwerpen hield.
En dat de maat van voorwerpen op de foto niet altijd precies duidelijk wordt. En dat dàt nou zo spannend is.
Tja, zei de juffrouw met de groene jurk: 'niemand ziet dat dit een enorm tandwiel is, ik kan het immers als zetel gebruiken'


Ineke

1 opmerking:

  1. Snap er nix van.. Had gister een leuke reactie neergezet komt die niet door... Ik ben dol op radaren en tandwielen. Het zorgt ervoor dat dingen aan de gang blijven. Als er iets stroef loopt moet je de raderen smeren en soms vervangen.......

    BeantwoordenVerwijderen