donderdag 10 mei 2012

De vrouw met de grote lens

Vandaag gastlessen gegeven aan eerste jaars hbo studenten van docentenopleiding beeldend, muziek en drama. Grote mensen al, in de leeftijd van mijn oudste zoon.


Ik vertelde over mijn baan (tja voor hoe lang nog?), mijn inspiratie, audiovisuele vorming, 24 jaar ervaring, en illustreerde alles met foto's en anekdotes. Het was een bijzondere ervaring, de studenten waren geïnteresseerd, stelde leuke vragen.
Onderstaande foto uit een krant laat ik vaak zien als ik over mijn vak vertel.
De studenten van vandaag begrepen volgens mij wel waarom.



De humor in de foto, de oude dame met superlens op zoek naar mooi detail van de blauwe bloemen, haar houding(ze valt bijna voorover in die bijzondere gekweekte tulpensoort),met beide benen op het gras (is echt verboden), is die gevlochten tas haar cameratas(?), maar ook de rimpelige panty in haar schoenen en de rimpels van de kranten vouw.
Het is zo fijn om mijn ervaring te delen met geïnteresseerde jonge mensen.


Ineke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten