zondag 17 juni 2012

Liedje

Vaak zing ik, niet op de badkamer, maar achter de naaimachine, als ik fiets, in huis loop, en ook op mijn werk. Meestal liedjes die spontaan in me op komen en die ik vervolgens dan de hele dag in mijn hoofd heb, en dus ook steeds zing.
Daarom heb ik tijdens het werken meestal een koptelefoon op met radio 4. Dat is muziek die ik niet altijd direct herken dus die zitten niet direct in mijn hoofd.

Ik weet eigenlijk niet of de collega's het heel erg vinden dat zingen, maar. . . . . . . .
er is één liedje wat ik beslist niet moet zingen.
Mijn meest dichtbije collega T vindt dat echt afschuwelijk....


Vandaag heb ik nog eens goed naar dat liedje geluisterd, en het is best een leuk liedje.
Peppi en Kokkie uit 1973 en daar keek ik dan samen met mijn jongere zusje en broertje naar.
Herinner je je het nog?
(En dit is speciaal voor collega T.)

En terwijl ik straks alle afleveringen van Peppi en Kokkie ga kijken, zitten mijn mannen voor de buis voetbal te kijken (EK 2012).  Ze dachten dat ik daarom deze bloemen had gekocht.

Nou ja zeg, zij weten toch beter. . . . . .




Ineke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten