vrijdag 8 juni 2012

Vaderschap

Vandaag was ik bezig met vaderdag, was iets voor mijn vader aan het maken ( ja ja Pap, je leest dit natuurlijk)
Nu heb ik de gewoonte altijd de verkeerde zondag aan te merken als vaderdag, weet ook niet waarom.
Misschien omdat we het hier thuis met de eigen kinderen niet vieren, en ik het eigenlijk altijd vaderdag vind als ik aan mijn eigen vader denk.

Maar ik hoorde vandaag ook allerlei nare dingen op de radio, zag zielige overlijdensadvertentie, nou ja en dan zit je zo in het sentiment dat ik deze foto vandaag maar op mijn blog zet.
Het is zo'n prachtig beeld.


Het komt uit een serie foto's in goud versierde lijstjes van allemaal meisjes die in hun handen een ingelijste foto vast houden van hun vader in uiform.
Al die meisjes zijn hun vader verloren in de oorlog.
Zo treurig.
(Lang leve mijn vader!)

Ineke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten