woensdag 17 juli 2013

Jaar voorbij, goed bezig

Zo, alles lijkt toch af te komen, en wat kan een mens veel aan.
Ik denk zoals mensen in het onderwijs altijd in schooljaren. Het schooljaar 2012 - 2013 is nu voorbij.
En dat was me wel een enorm intensief jaar.

Zomer 2012 ontslag na 24 jaar kunsteducatie, boos en verdrietig.
Toen in september studie voor leerkracht (verkort en versneld) begonnen, en vanaf toen ook 2 dagen stage op de Regenboog in Breukelen.
Daar kleuters, groep 4, groep 5 en groep 7. Intensief , veel stage opdrachten, en studie opdrachten. In augustus nog hard studeren.
Toen in december de operatie van zoon K, aan zijn borstkas, verliep niet helemaal zoals verwacht.
In die tijd hoorde ik dat Carolien ernstig ziek was en niet zou kunnen genezen.
Dat was afgelopen half jaar erg intensief, en verdrietig.


Nu is het schooljaar voorbij.
De stage heb ik heel goed afgesloten, was ook erg gelukkig tijdens die stage dagen. Kinderen zijn zo fijn om je heen. Ik weet het zeker; ik heb een goede keus gemaakt voor leerkracht basisonderwijs.
Kaj heeft mooie borstkas, veel meer lucht en helemaal hersteld.



En Carolien is overleden , herdacht en begraven. Heftig en verdrietig. Heb veel geleerd van haar en ook door het meemaken van zoiets ernstigs bij iemand van wie ik zoveel hield.


En nu, nu ben ik ondanks al deze gebeurtenissen toch een gelukkig mens.
En durf nu ook uit te spreken dat het ontslag en de keuze voor het basisonderwijs een goede stap is geweest.
Zomaar een nieuw pad ingeslagen, een goed pad.




Vrijdag op vakantie, nog 2 nachtjes slapen.

Ineke






Geen opmerkingen:

Een reactie posten