dinsdag 13 augustus 2013

Hé ineke n

Mijn naam, INEKE
Als kind achterop de fiets bij mijn moeder keek ik mijn ogen uit.

Toen ik kon lezen zag ik ook opeens overal mijn naam, dat was echt een feest. Ik wist niet eens wat het was, maar ik werd al blij van het groen met zwarte logo met de rode ster. H E I N E K E N

Maar wat ik vooral las was mijn naam daarin h e I N E K E n
En ik hoopte dan altijd dat ik een Hein tegen kwam want dan kon ik hem vertellen dat zijn naam ook overal in het straatbeeld te vinden was. Helaas heb ik toen nooit een Hein ontmoet ( en eigenlijk nog steeds niet).


In juni gaf ik een groot feest, en toen ik de kratten bier zag staan kon ik eindelijk het plannetje uitvoeren wat ik al jàààren van plan was.

Met een goede stift kleurde ik steeds 3 letters weg. Ging heel snel en had een super effekt.
Oh ja, zelfs de krat had ik aangepakt.
Wat zouden de mensen zeggen die die flesjes en krat tegenkwamen in de- lege-flesjes -schoonmaak-fabriek?
Op mijn feest dronk men dus INEKE bier.

Ik niet, ik lust helemaal geen bier. Echt waar.

Ineke


1 opmerking:

  1. Dit vind ik tof! Jammer dat mijn naam nergens in voorkomt. O ja....ik had ooit een vriendje met een Toyota Carina. Hij had de A afgeplakt. Mijn zoon Olle zag bij het ontbijt ineens zijn naam in de bOLLEtje beschuit en in de vOLLE melk..... Dag!
    Madelief.

    BeantwoordenVerwijderen