vrijdag 16 augustus 2013

Nieuw konijn

Toen ik student was had ik een konijn op mijn studentenkamer. De kamer was 2 bij 3,5 meter. En daar stond ook nog een best groot hok in. Dat hok had ik zelf ontworpen, gezaagd, getimmerd, geschroefd en wit geverfd.
Dat konijn heette Olijfje. Het was een klein bruin dwergkonijn met hangoren.

Op een zeker moment vond ik het toch niet meer kunnen, zo'n konijn bij een student in de kamer, hij at aan mijn snoeren als ik hem los had. Het werd niet de knuffel die ik eigenlijk nodig had.
En ik heb hem een nieuw goed tehuis gegeven, al ben ik nu helemaal vergeten aan wie?
Het is al 28 jaar geleden, dat is waar, maar ik ben het echt even helemaal kwijt.

Nu heb ik weer een knuffel konijn. Niet een nep beest met synthetisch knuffelhaar, maar een zacht kussentje met een foto erop. En ik ben er zo blij mee, doet me denken aan Olijfje.


Nou? lief toch?

Ineke

3 opmerkingen:

  1. Hoi Ineke, mag ik je vragen waar je dit kussen vandaan hebt? Aan een dierbare vriendin die dol is op konijnen zou ik hem graag geven. Ik ben benieuwd. Tot horens jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Idi, bij H&M via internet. groet Ineke

    BeantwoordenVerwijderen