donderdag 9 januari 2014

Luisterkrabbel en theezakje



Gister was ik op de Pabo, de maandelijkse lesdag en lesavond.
Helemaal in Meppel, op een opleiding waar de meesten uit het noorden van Nederland komen.
Dat kun je horen. Wanneer je door de school loopt, in de kantine of bibliotheek zit dan hoor je dialect. Fries, Drents, Gronings, Overijssels, . . . . 
Ben er niet dol op, weet niet waarom. Gevoelsmatig interne reactie.
Dat heb ik dus helemaal niet bij stedelijke dialecten /accenten.
Laat ik hier maar over stoppen, velen zullen mij dit niet in dank afnemen.
Ik volgde interessante lessen, had het fijn met medestudenten en kreeg weer moed en zin om hard aan alle zelfstudies en verdiepingen verder te gaan. Het kost zoveel tijd en ik wil zo graag aan het werk. Dus het is gewoon doorwerken en steeds een stapje verder komen.


Mijn oog viel op dit prachtige teken wat aan een theezakje hing.
Drink nog steeds bijna nooit thee, maar je zou er bijna aan beginnen als er zulke mooie kaartjes aan hangen.

Verder teken ik altijd als ik goed wil luisteren. Dat helpt erg (bij van alles).

Ben ze aan het verzamelen, al die luisterkrabbels.Alvast eentje van gisteren.
Ineke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten