donderdag 19 juni 2014

Glutei secco

Vriendin M organiseert een retraite in Italië en vroeg mij om zitlappen te maken.
Ooit had ik haar een 'persoonlijke zitlap' cadeau gedaan toen zij op wandelvakantie ging.


Die was haar zo goed bevallen dat ze wel voor zich zag dat de deelnemers aan de retraite tijdens de wandelingen soms even zouden willen uitrusten zonder natte billen te krijgen.
Natuurlijk haak ik in korte tijd geen gezellige randjes om 10 zitlappen maar ik doe mijn best er mooie zitlappen van te maken ter verkoming van natte billen.

Op iedere zitlap zit een klein kaartje met de tekst Glutei secco.
De deelnemers spreken geen Italiaans, maar mocht er onderweg een oud Italiaans vrouwtje voorbij lopen en ze leest het kleine kaartje op de zitlappen van de rustende retraite-gangers  dan zal ze glimlachen.
Want Glutei Secco betekent Droge billen.

Ineke


Geen opmerkingen:

Een reactie posten