woensdag 11 juni 2014

Kinderboek over Ineke

Op vele rommelmarkten in kleine dorpen duiken soms van die mooie  oude kinderboeken op. En regelmatig vind ik er een over Jooske, Marjolein, Carolientje, Hansje, Coos, Peter,  etc
Dan koop ik ze en geef ze degene met die naam cadeau.
Nooit vond ik er een waar 'ik' in voorkwam.
Tot ik dit boekje aantrof op een rommelmarkt in Lopik.

Eindelijk.
Het verhaal is erg moraliserend, zoals de meeste boekjes in deze stijl. Het is een christelijk zondagschoolboekje.Maar ik vind de voorkant van deze oude boekjes meestal zo prachtig. Deze is zijn gemaakt voor Corrie van der Baan. Het thema past echt bij mij en mijn achtergrond in Vlissingen.
Er staat geen jaartal in, maar ik heb opgezocht dat het in 1967 is gemaakt.
In die tijd kostte het 3,85 gulden.


Het gaat dus gewoon om een gedrukt boekje met een prachtige voorkant waar mijn naam op voorkomt.
hihi


Ineke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten