vrijdag 20 juni 2014

Kleuterpret met Ella Bella

'Die blauwe ben ik en die oranje ben jij', zei M (4) vanmorgen, 'en we zijn samen op een feestje'.
En het L het jongetje met coeliaki ( ernstige gluten alergie) zei dat ik op zijn feestje mocht komen omdat hij had gezien dat ik helemaal niet kruimelde bij het eten van mijn boterham ( kruimels kunnen hem ernstig ziek maken)
Och och wat genoot ik weer van het ochtendje met de kleuters en met juf A.
Kleuterpret samen met de kinderen. We maakten met zijn allen ook weer een Ella Bella verhaal, ik had bij de start van de dag nog geen enkel idee waar het over moest gaan, maar er kwamen zoveel ideeĆ«n van de kinderen dat  het echt weer een leuk en best spannend verhaal werd.
Ollie Bollie haar olifant was namelijk in de dierentuin in het grote aquarium getoverd door Flip de goudvis. Dat werd een dolle toestand in de dierentuin.
Ik vertelde het verhaal met suggesties van de kinderen, en soms moet er in het verhaal ook gebeld worden met Meneer Smidt de directeur van de dierentuin. Juf A speelt dan Meneer Smidt en neemt dan in het verhaal de telefoon op. Dan is ze echt Meneer Smidt, en daarna weer juf A.
Het is bijna niet uit te leggen, je zou het moeten zien!
Een aantal kinderen maakten weer mooie illustraties bij het verhaal.


          Dit is Ollie Bollie in het aquarium met de vissenverzorgers Tom en Tom op zijn rug.

Ineke

1 opmerking: