woensdag 25 juni 2014

Huis vol herinneringen

Onderweg naar de opleiding deed ik eerst Nijverdal aan. Op de koffie bij mijn schoonmoeder, die al 3 dagen mannen in huis heeft omdat haar 48 jarige oude ketel werd vervangen en ook de even oude geiser. Dat vond ze maar niks,'waarom wast dat nou nodig?'.
Zoals eerder eens geschreven is het een huis totaal vol met dingen waar ze herinneringen en verhalen bij heeft. Nooit wat weggegooid, nooit wat losgelaten.
Zo stond op tafel de vaas die onze oudste zoon in 1997( op 4 jarige leeftijd ) voor oma met speciale verf had beschilderd.
Hij tekende het allerliefst dieren, en in die tijd vooral giraffen, vogels, vlinders en elanden.



Als ik bij haar ben dat zie ik door alle foto's, tekeningen en werkstukken het hele leven van mijn jongens (2 en 18) aan me voorbij gaan.
Dat is dan weer een voordeel.

Ineke


1 opmerking: