dinsdag 10 juni 2014

Ome Guus en tante Truus

Ik heb een ome Guus en een tante Truus. Dat zijn een soort troetelnamen voor mijn oom en tante.
Het zijn oud onderwijzers uit Breukelen, waar ze nog steeds wonen.
Zo leuk vond ik dat altijd als kind:
een juf en meester als tante en oom.
Nu ik zelf ook bijna ben afgestudeerd als leerkracht en veel stages heb gelopen op een basisschool in Breukelen zie ik hun wat vaker en merk ik dat ze het leuk vinden dat ik ook leerkracht wil worden.
Breukelen ken ik al sinds mijn geboorte door mijn oom en tante ( en nicht en neven), we gingen vroeger vaak met ons gezin naar Breukelen en ik logeerde daar ook weleens.
Dat ik nu al anderhalf jaar regelmatig in Breukelen ben voelt zo vertrouwd.

Van mijn oom en tante kreeg ik dit bijzondere boek, wat ben ik daar blij mee!



Soms komen dingen weer bij elkaar.
Lopend door Breukelen komen altijd herinneringen boven.
Ben blij met Tante Truus en Ome Guus en met mijn verlangen een goede leerkracht te worden.

Ineke








Geen opmerkingen:

Een reactie posten