zaterdag 5 juli 2014

De dame met de groene jurk en de dingen

De dame met de groene jurk spreekt me nog regelmatig toe. Soms door alleen maar te kijken,
Ze zit altijd in het raam van mijn thuisatelier. Meestal zit ze wat rond te kijken. Maar vandaag had ze een belangrijke boodschap, ze had een bord met tekst gemaakt en opgeplakt en was daar gewoon naast gaan zitten.
Terwijl ik bezig was om mijn kamer te ordenen, en dingen te verplaatsen viel mijn oog op de tekst.
Tja, natuurlijk is dat waar.
maar, ja maar, ach ....

(je kan niet alles hebben, waar moet je het laten)
Maar er zijn zoveel mooie dingen;
niet speciaal dure luxe dingen, maar gevonden dingen, oude dingen, mini dingen, verzamel dingen, handige dingen, tere dingen, natuurdingen, ach de dingen.

            Je- weet- maar- nooit- waarvoor- ik- het- wil- gebruiken- dingen.

Ik heb afgelopen maanden veel leeggemaakt, geordend en opgeruimd. Toch is het vol en zijn er altijd dingen die nog geen op te bergen plek hebben en daar is geen plaats voor.
Het is teveel, te vol.
Ze heeft gelijk die dame met de groene jurk.
Dit vraagt om handelen.
Ik denk dat ze nog wel een tijd naast dat dat bord zal zitten, die dame die zich graag met mij bemoeit.
Ach, ze bedoelt het goed natuurlijk (ik zal een kussentje voor d'r maken, materiaal genoeg hi hi)

Ineke


1 opmerking:

  1. Het lijkt wel of iedereen die ik ken of lees, bezig is met leegmaken. Met opruimen, met het verkrijgen van een leeg hoofd. Ik ook een beetje

    BeantwoordenVerwijderen