woensdag 2 juli 2014

In mijn hart

In mijn maandje bij de kleuters was er een moment dat ik een klein prachtig filmpje liet zien.

Natuurlijk liet ik een filmpje zien van de dvd Grote Kunst voor Kleine Mensen.
Een dvd speciaal gevuld met korte filmpjes gemaakt voor kinderen tussen 3 en 6 jaar door kunstenaars.
Ik was zijdelings betrokken bij de productie ( ik maakte er daarna een kleuter filmproject omheen)  want het was bedacht en uitgevoerd door mijn vriendin Carolien Euser.
Dat zijn momenten dat ik erg aan haar denk, dan zie ik zo'n kort filmpje, herinner me de gesprekken erover en voel weer de trots van toen het af was. 
Dan mis ik haar, dan denk ik aan de inspiratie die we samen hadden en haar enorme doorzettings- vermogen om ideeën echt uit te voeren.
Ach ja en de enorme lol, de slappe lach, de tranen ,de betrokkenheid.

Morgen herdenken we haar in Amsterdam.
Het is alweer een jaar geleden dat ze overleed.
Gelukkig weet ik het nog: hoe ze praatte, hoe ze lachte, hoe ze kookte, hoe ze van alles en nog wat.
Ze heeft een eigen kamertje in mijn hart, dat is wel zo makkelijk. Soms zet ik het deurtje open, dan lucht ik even, poets wat, en sluit het weer af.

Ineke

Klik hier als je één kort filmpje van de dvd GKvKM wil zien, het is de bijdrage van Silvie Zeilmans.

1 opmerking:

  1. Wat mooi van dat kamertje. Ik hoop dat de herdenking goed was.
    En wat een geweldig filmpje. Ik hield m'n adem gewoon in!

    BeantwoordenVerwijderen