vrijdag 18 juli 2014

Kleuterzoon

We keken het filmpje uit 2002 terug. Het moest eerst van video VHS gedigitaliseerd worden.
Vijf kleinzonen werden door mij geïnterviewd over hun opa en oma die toen 40 jaar getrouwd waren.
Ik keek mijn ogen uit.
Wat is dat lang geleden, Kaj was toen 5 jaar en Jaro 8 jaar.
Kaj was een kleuter en door mijn studie die ik vooral richt op het kind van 4 tot 8, zag ik andere dingen. Antwoorden die me verbaasden, praten en denken met zijn ogen omhoog.
Ik genoot van de pratende kleuter, zoals ik afgelopen maanden ook weer deed op school met de kleuters.
Maar dat deze leuke pratende kleuter mijn zoon was, was ik vergeten, zijn stem kon ik met niet meer herinneren.

Dan is bewegend beeld met geluid toch echt heel bijzonder om jaren later te bekijken.
Ik weet dat er een tante is die bewegend beeld van mij heeft in de sneeuw, in 1970.
Daar ga ik toch maar achteraan. Die opnames staan nog op 8 mm film.
Time flies....
Ineke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten