zondag 4 januari 2015

2015

Vandaag besefte ik voor het eerst echt het jaartal 2015, ik schreef het boven de sollicitatie brieven die ik maakte.
2015, een vreemd nieuw getal wat dan weer een jaar lang het jaargetal is.
Het getal 2014 heb ik me nooit zo eigen gemaakt. Hoe zou dat komen?
Omdat ik geen werk had en alleen bezig was met mijn studie?
Of geen brieven schreef met een datum erop?
Als beelddenker moet zo'n jaartal tot een soort beeld worden gemaakt.
Klinkt raat ik weet het.
1973 was een grappig jaartal want dat was ook het telefoonnummer van mijn vriendinnetje van toen.
Dus dat jaartal vergeet ik nooit.
En 1976 het jaar dat mijn opa onverwaht overleed.
En 1978 het jaar van de dood van mijn oma
En 1986 het jaar van het overlijden van mijn andere oma
Net als 1985 : het jaar dat ik een relatie met B kreeg.
En 1988 dat ik een vaste baan kreeg.
En 1993 dat ik moeder van J werd.
En 1996 dat ik moeder van K werd.
En 2012 dat ik ontslagen werd.
En 2015 ? het jaar dat ik weer een baan vond?
Dat hoop ik zo.
Och och wat heb ik zin om te werken, zin in kinderen en collega's, zin in structuur.

Ik kreeg van de UWV een bericht of ik al eens had nageacht over een baan als verkeersregelaar.
Nee dat had ik niet, en dat wil ik ook niet!
Ik ga gewoon voor mijn droom:

 Leerkracht worden op een leuke school van een groep jonge kinderen

Ineke



Geen opmerkingen:

Een reactie posten