vrijdag 16 januari 2015

Kleutersentiment en . . . .

Vandaag vond ik in de kringloop een boek van Frits Baumgarten 'Feesten in Kabouterland'.
Zijn naam kende ik niet maar die vergeet ik vanaf nu nooit meer. Het is een illustrator (1883 - 1966) die vele kinderboeken illustreerde.
Ik kan er bijna niet 'gewoon' naar kijken. Het is bijzonder truttig echt waar. Maar. . . .
ik herken ze, allemaal, echt waar, en ik weet nog wat ik er mooi en leuk aan vond.
Och och wat een jeugdsentiment. . . . . .

Moeder doet de was, vader leest de krant, echt andere tijden . .
De bloemetjes op zijn tekeningen zijn echte bloemensoorten, de rest zijn allemaal aangeklede dieren met menselijke karakters. En natuurlijk: er komen ook leuke kabouters in voor.


Lijkt me wel leuk om zo'n plaat op het digibord aan kleuters te laten zien en er dan een mooi verhaal met ze bij te maken.

Vandaag had ik oriƫnterend gesprek bij Stichting waaronder 13 basisscholen vallen.
Ze was zo enthousiast over mijn open sollicitatie dat ze me graag wilde spreken en tijdens het gesprek al snel liet merken dat ze mij graag als invaller wilde voor de kleutergroepen. Ze zag in mij een kleuterleerkracht met visie en verwacht dat ik het druk ga krijgen de komende tijd met invallen.
Nou heb ik natuurlijk liever een eigen groep en een vaste baan.
Maar ik zie komende periode gewoon als snuffelperiode op de 13 scholen van de stichting waarvan ik er een aantal nog ken uit de tijd dat ik consulent kunsteducatie was.
Vanaf aanstaande maandag lig ik om 7 uur klaarwakker in bed in de hoop dat ik gebeld word en dan HUP: na 45minuten op de school zijn.

Het werd een fijne dag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten