donderdag 15 januari 2015

Vroeger was vroeger en nu is nu

Klik hier en luister naar het liedje uit 1966, ik was drie jaar.

Het is echt niet zodat het vroeger beter was.
Men zou daar eens mee moeten ophouden dat steeds te zeggen.
Want vroeger zeiden ze het ook al: 'dat het vroeger beter was'.
Maar wat bedoel je dan precies?
Je leeft in het nu en daar heb je het mee te doen.

Bij de zorgen van het nu verlangt men terug naar de tijd van minder zorgen.
Herinneringen maken dat je gaat verlangen naar die mooie momenten van vroeger.
Maar ik probeer zoveel mogelijk in het nu te genieten.

Ik praat niet mee met mensen die praten over dat het vroeger beter was.
Dat heb ik nooit gedaan.
Vroeger was heel veel anders en dat zal in de toekomst ook zo zijn.

Oh ja, wijs me er wel op als ik op latere leeftijd ooit zeg dat het vroeger beter was.
Stel je toch voor.







Geen opmerkingen:

Een reactie posten