woensdag 7 januari 2015

Bamzaaien

'je kunt ook nog even met ze gaan bamzaaien'

Ik was op school. Donderdag en vrijdag ga ik invallen in groep 3, ja de groep 3 waar ik ook mijn onderzoek heb gedaan en met de kinderen die ik al 2 jaar ken. Ik wilde rustig voorbereiden en nog even een uurtje bij de kleuters helpen.

Bamzaaien.

Ze had het me eerder al een keer uitgelegd, maar bij zo'n woord heb ik natuurlijk totaal geen beeld.
Het klinkt zo vreemd. Wat was het ook alweer?
Ik zat achter in de klas aan tafel dingen voor morgen en overmorgen voor te bereiden, leerling I (die ik al vanaf mijn eerste stage dag ken) kwam naar me toe.
'ik kan je morgen wel helpen hoor, dan ben ik gewoon je hulpje'

Hoe fijn, dat zo'n kleine schat gewoon mij gedachten kan lezen en direct naar me toe komt en zichzelf als hulpje aanbiedt.
Het leuke was dat al 5 leerlingen vanmorgen op enig moment naar me toe waren gelopen om te zeggen dat ze wel mijn hulpje willen zijn. Ze weten allemaal dat ik nu echt juf ben.
Om nog even leerling T te citeren: 'nu heb jij ook een diploma!, net als ik (hij doelde op zijn net behaalde zwemdiploma A)

Nadat I zijn hulp had aangeboden greep ik de kans hem te vragen wat bamzaaien nu precies ook alweer was. Toen keek hij me aan, met ogen vol ongeloof, keek even rond en begon:
' Als je zes blokjes in de hand hebt en daarna neem je er twee in je hand. Dan doe je de andere hand achter je rug. Hoeveel zitten er dan in die hand?'
'Vier 'riep ik vrolijk.
'zie je wel, je snapt het!' zegt hij nog. En hij huppelde weg.

Ik verheug me op morgen!


Snappen jullie het ook?

2 opmerkingen:

  1. Ja, ik denk het wel. Maar wat leuk dat je gaat invallen. Alleen deze twee dagen, of iedere week?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Helaas alleen deze twee dagen. Maar zodra er iemand ziek of afwezig is word ik door deze school( die ik goed ken) gebeld. Dus dat is fijn. Ondertussen stuur ik sollicitaties. Zou graag een langere vervanging doen. Zo'n zin in werken.

      Verwijderen