woensdag 27 januari 2016

Clowntje Pierewiet

Met een gezichtje op mijn wijsvinger introduceerde ik clowntje Pierewiet bij de kleuters.
  's Nachts dwarrelde dat idee in mijn hoofd.
Zingend introduceerde ik hem en ze keken hun ogen uit. Hij werd wakker achter mijn hand.
Binnen 10 minuten had ik 20 kleuters en evenveel Pierewietjes in de klas.
Ze vonden dat er huisjes en een bootje moest komen voor hun vriendje.  Dus er werd gevouwen, geknipt en geplakt.
Sommige kleuters gingen puzzelen maar hielden hun aandacht ook bij hun clowntje Pierewiet.
Ik had geen watervaste stift durven gebruiken...dus tegen het eind van de ochtend moesten de vingers nog even bijgewerkt.
Ik houd helemaal niet van tatoeages maar stel je voor dat je bij een kind bij de geboorte een Pierewietje op zijn wijsvinger tatoeëert, voor altijd een klein vriendje bij je. Hi Hi
Oh ja...en als je 6 bent dan is ie opeens weg..
Want dan hebben ze hem niet meer nodig.
( zie opeens rokende pubers voor me met Pierewiet op hun wijsvinger)

2 opmerkingen: